We all benefit

Nu zijn de reclames misschien niet zo leuk en pakkend zoals vele andere, maar dit concept is toch wel heel onderscheidend. In-Shared is een verzekering die de belofte maakt mensen terug te betalen als de claims laag zijn.
Met een frisse kijk op de betaalde beschermengel spreiden ze het woord. Simpele reclames met weinig poespas en een duidelijk verhaal. Een klassieke vorm van een informationele aanpak. Bij de strategische keuzes die het bedrijf heeft moeten maken, hebben ze dit ook zeker goed gedaan. Ze moeten de mensen bereiken met hun USP en daarbij is jezelf transformationeel positioneren niet altijd even handig. Met een mooi verhaal en een heldere propositie hebben zij mij weten te strikken: we all benefit!

Na een aantal reclames informationeel te werken zijn ze nu ook transformationeel door gegaan, een verstandige keuze! De nieuwe reclames laten burgers zien die bepaalde handelingen uitvoeren om ervoor te zorgen dat ze zo min mogelijk risico verlopen op schade. Deze manier betrekt de doelgroep bij het groter geheel. Zoals de reclame hieronder bijvoorbeeld:

Verzekeringen hebben wel vaker leuke concepten, binnenkort neem ik bijvoorbeeld ook Interpolis en Nationale Nederlanden onder de loep. Nu we het toch over verkeringen hebben… een Transformer, een autobot, Optimus Prime bijvoorbeeld… Zal die een levensverzekering of een autoverzekering nemen?

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s