Roken is zóóóóó

Roken is zóóóóó [vul hier je cliché in]

De nieuwe campagne tegen roken, een goed concept? Of zóóóóó strippenkaart? Ik moet zeggen deze campagne is ge-wel-dig! Roken wordt altijd op de zelfde manier aangepakt: het is slecht voor je, doe het niet. Deze reclames geven echter rokers een bepaald imago, een ongewenst imago. Het is een beetje te vergelijken met het Buckler-effect van Youp van ’t hek; door de aanleiding te geven voor grappen zal de roker zich minder op z’n gemak gaan voelen. Ik zie het al helemaal voor me, op stap, “hey jongens, ik ben even roken.” Neerbuigend kijken zijn vrienden hem aan, ze nemen een slok bier en de opmerking volgt al snel: “roken is zóóóóó breezersletjes.”

Ik denk oprecht dat dit de beste anti-rook campagne ooit is, dat een veel grotere impact zal maken dan de verbiedende wijs.

20121226-003535.jpg

4 Reacties op “Roken is zóóóóó

  1. vind het een domme reclame, zet de tv altijd verder, ik ken ook veel rokers en die vinden dit niet eens erg en trekken zich er niks van aan dus het helpt niet zo goed als je denkt

  2. Ik vind het een originele reclame in ieder geval! En veel mensen houdt het wel bezig blijkt maar weer. Of het nou werkt? … ach, als iemand wil roken is er geen een reclame die diegene daar vanaf helpt denk ik..

Geef een reactie

