Ik zie, ik zie

De dagen zijn voorbij. Ik heb ervoor gekozen mijn bril wat vaker af te doen. Kan ik zeggen dat het van nut was voor inspiratie voor mijn blog? Dat ik dingen anders ben gaan zien? Ik denk het eerlijk gezegd van niet. De waas voor mij ogen brachten mij in een afhankelijke positie. Juist hij die dacht ermee een barriere te doorbreken verstrekte hem alleen. Ik voelde me zwak en weerloos en vreesde het verkeer. Het enige wat ik als positief kon ervaren was dat inderdaad je andere zintuigen beter gaan werken. Dat besefte ik me bij een stoplicht, elk stoplicht tikt om aan te geven wanneer het rood of groen is. Iets was zo vanzelfsprekend is dat het me nooit opvalt. Daar stond ik dan op het stationsplein, klaar om over te steken, kijkend naar de vloer omdat ik met andere dingen in mijn hoofd bezig was. Toen, zomaar ineens: tiktiktiktiktiktik, en zonder erbij na te denken stapte ik vooruit. Een geluid dat er altijd was geweest om me te begeleiden maar wat me nooit eerder was opgevallen en nu, onbewust, omarmde ik de signalen. Ook in de bus merkte ik het verschil. Vaak zit ik met muziek in mijn hoofd en op mijn hoofd, de Beats gaan aan en AC/DC scheurt door mijn hoornvlies; “You’ve been, THUNDERSTRUCK!” Ook die dag zat ik zo in de bus, vaak miste ik mijn halte omdat ik te afwezig was maar om een of andere gekke reden kon ik op deze dag door mijn Beats heen, de stem horen die de halte opnoemde die ik moest hebben. Waar ik naartoe wil met mijn verhaal is dat er ontzettend veel communicatie uitingen in onze omgeving zijn, sommige die ons niet eens opvallen en toch daar zijn in onze benefit. Ga er eens een dag op letten en merk het verschil!

Geef een reactie

