Verliefdheid is…

De overtreffende de trap van emoties is toch wel verliefdheid. De waarom is in mijn optiek vrij simpel, verliefd zijn is een emotie die niet te omschrijven valt en die ook niet gelijk is voor elk persoon. Verliefdheid krijgt een betekenis door wat jij eraan hecht en niet door de publieke opinie. Toch heb ik mensen gevraagd te omschrijven wat verliefdheid voor hun is. Uiteraard is het wel zo eerlijk te beginnen bij mezelf, wat is verliefdheid voor mij? Heb ik dat eigenlijk wel eens ervaren? Is wat ik me afvraag, of is dat beeld wat ik heb slechts een vertekend beeld waarvan ik me bewust word over 10 jaar. Verliefd zijn in variabel, de vorm waarin het zich presenteert, de dynamiek waarin het zich benadrukt en de intensiteit van de ervaring. Er komt iets los, een gevoel of een sensatie aangewakkerd door de andere helft. Die helft kan een alter-ego zijn, een kryptonite, een aanvulling en een overlapping. Dus eigenlijk heb ik er geen omschrijving voor, maar is er wel een kenmerkende factor in mijn spectrum der verliefdheid. Het belangrijkste voor mij (in plaats van ‘verliefdheid voor mij’) is dat als de ander persoon een glimlach toont, ontstaan door mijn inbreng, ik me op dat moment de gelukkigste man op aarde voel.

En nu de meest memorabele inzendingen:

> Verliefd zijn is verliefd zijn. Punt.

> Volgens mij is dat niet zo “simpel”. Het is namelijk niet echt in woorden uit te drukken

> Vijf kilo afvallen omdat je geen hap door je keel krijgt. Je buik zit al vol van al die vlindertjes ^^

> (…) Je staat langer voor de spiegel voor het geval je hem tegenkomt. (…) Je kijkt regelmatig wanneer ie voor het laatst “online” was op whatsapp hij wordt gewoon continu in de gaten gehouden door jou. Je vraagt je af wat hij aan het doen is en of hij ook aan jou denkt. Je hebt het gevoel alsof je alles kunt!

> 500 days of summer

> One day van David Nicholls, echte liefde!

> Verliefd zijn, iedereen wil het, totdat je het bent… Je herkent jezelf niet meer terug, je valt, totdat iemand je vangt. Verliefd zijn is de grootste kwelling die er bestaat, totdat die liefde beantwoord wordt. Verliefd zijn is het vinden van perfectie bij iemand die niet perfect lijkt, op dat moment is het mooi dat liefde blind maakt.

> De liefde geeft hoop, de liefde heeft zin, de liefde is een valstrik, maar ik trap er zo graag in. (Met dank aan dhr. H. Teeuwen)

> Verliefdheid is overrated. Het vervliegt, maakt blind, is egoïstisch, maakt kleuren dof en smaken vervallen.

> Verliefdheid heeft geen verzilvering nodig, het moet in alle vrijheid voortbewegen. 

neem het zoals het is…

2 Reacties op “Verliefdheid is…

Geef een reactie

