Het gevoel van de top bereiken

Deze six word story vergt uitleg. Dit wordt een post met een moraal en niet een communicatie gerelateerde uiting. Even om lekker de routine te doorbreken.

De top, wat is dat? Voor elk individu is dat anders, het hangt af van wat je streven zijn en hoe ver jij al bent. Loop je ergens door de gangen of staan je voeten al op de treden? Het belangrijkste is bepalen voor jezelf waar je naartoe wilt, het is één ding om te zeggen: “Ik wil later rijk worden,” en wat anders als je zegt: “Ik wil voor mijn 40ste een miljoen op de bank hebben.” Het verschil is logisch maar is het nut dat ook? Het is namelijk zo dat hebzucht het ergste in mensen naar boven haalt. Stel je voor je kiest voor het ‘rijk-worden’ concept, ben je dan tevreden op het moment dat je een miljoen hebt? Nee.
Je hebt namelijk dan nog niks bereikt want rijkdom is subjectief. Rijkdom is te vinden in geluk, in ervaringen maar ook in kwantiteit. Maak voor jezelf duidelijk wat de definitie van jou doel is. Mijn doelstelling voor mijn blog was bijvoorbeeld heel simpel: Ik wil 100 volgers krijgen (ik had ook ‘veel volgers’ kunnen zeggen). Momenteel ben ik 87 volgers verder en  ik moet mezelf uitdagen om de 100 te bereiken en op het moment dat dat is gelukt ben ik tevreden met wat ik heb bereikt met mijn blog. Pas vanaf dat moment ga ik bijvoorbeeld kijken naar nieuwe doelen.

Na mijn guerrilla actie stegen mijn blog bezoeken naar bijna 800 op één dag. Dit was voor mij absurd, dat had ik nooit verwacht. Maar toen ik eenmaal zag dat het wel mogelijk was stelde ik een nieuw doel voor mezelf op: “Ik wil een post schrijven wat 1000 bezoekers trekt.” Nog geen week later is het me gelukt, op 30 november heb ik 1.002 bezoekers gehad! Een heerlijk gevoel is dat, een doelstelling behaald, een streven voldaan, het uitsteken boven mijn gemiddelde verwachtingen. Mensen, mensen, bepaal doelen voor jezelf, behaal doelen voor jezelf, maar dan ook echt voor jezelf. Het gevoel van het bereiken van dat doel laat je even voelen als een Superman, zwevend in de lucht (ja die vergelijking zat eraan te komen). Als je dan aan met je voeten weer aan de grond staat kan je jezelf opnieuw gaan uitdagen om op te stijgen, doe dat. 30 november was voor mij een dag waarop ik de trap hoog beklom. Onderschat nooit de hoogte van een trede, voor je weet sta je daar waar je wilde staan. Als je dat punt bereikt moet je klaar en bereid zijn…

Geef een reactie

