Cijfers

Vandaag is het net alsof ik accountancy studeer, ik ga het hebben over cijfers. Zowel de resultaten van tentamens (deze post) en de resultaten van mijn guerrilla (vanavond). De dagen zijn geteld, men heeft weken gewacht op dit moment. Niet twee zoals hoort maar ruim 4-5 weken. De toetsresultaten, een punt waarop mijn stelling haast een feit wordt.

“Het gemiddelde is een verwachting waar niemand op zit te wachten, maar toch genoegen mee neemt, dit ten koste van het streven naar het uiterste.” – Davide Scalora

Wat ik ermee bedoel te zeggen is zit je te wachten op die 5,5? Vooral als je hard hebt gestudeerd vast niet… maar hé, ik heb net zo veel studiepunten als ik had bij een tien. Een voldoende is een voldoende. Een instelling die het gedrag van studenten beïnvloed. Tuurlijk is het jammer dat je niet zo een mooi punt hebt als gehoopt, maar ik denk dat iedereen dat gemiddeld cijfertje had aangenomen als het aankomt op into the organisation!

Geef een reactie

