Zei iemand daar, superman? (Guerrilla)


22 november, een dame in nood, geen held in de zaal te vinden….
dame in nood: HEEEEEEEEEEELP! SUPERMAN!
Bescheide jongeman: Zei iemand daar, (toont zijn ware identiteit), SUPERMAN?
dame in nood: Aaaaaah, mijn held!
Minder bescheide jongeman: Ik een held??? ….. “Ik ben niet zo’n held van mezelf, maar ik heb een superwoman bij me…”

Dat was het script van deze memorabele avond, een guerrilla actie om meer views te genereren voor mijn blog. Heeft het gewerkt? Dat zal ik na het weekend in een analyse laten weten. Laten we zeggen dat de cijfers niet tegenvallen! Voor de mensen die zich afvragen, “hoezo superman?” Wil ik graag even verwijzen naar mijn blogpost waarin ik uitleg hoe Clark Kent, superman en de kryptonite eigenlijk symbool staan voor heel mijn thema. De dag voor mijn guerrilla gaf ik in een korte post al aan dat het hoog tijd werd voor een stunt, een kleine onopvallende teaser.

Maar zoals beloofd volgt hier mijn interpretatie van het nummer ‘Beauty & the Brains’
Voor mij draait het nummer om besef, die klap in je gezicht waardoor je inziet dat je niet streeft naar alles wat je wilt. Het simpel, steady leven om in je comfort zone te blijven. Langzaam wegvallen achter de massa en je steeds meer mengen met het gemiddelde. Kies een doel en ga op dat doel af! Doe er alles aan met man en macht en verrijk je grenzen. Volgens velen is dit een lied over een jongen dat gek is op een meisje, maar kijk eens verder dan de platte tekst. Hieronder een analyse.

Ben niet zo’n held van mezelf, (deze zin was de aanleiding voor het kiezen van dit nummer)
Jezelf zien als het gemiddelde

maar ik heb een superwoman bij me.
Maar er is een bepaald doel dat je voor ogen hebt

En alle mannen staan versteld, wat doet met die jongen ik zie ze kijken.
Laat die ogen maar rollen, jongens kom op, want deze is de mijne.

Het is iets wat je voor jezelf moet doen.

Ik weet ook niet wat het is,
Ik weet echt niet hoe het komt, 
Ik weet niet hoe maar (…)
Twijfel niet aan je kunnen of doen, ga je dromen achterna

zo’n meisje zo’n lijf en zo’n gezicht.
Zo’n goede vriend omdat ze altijd bij me is.
Besef wat je hebt en gebruik wat je hebt

Het is goed want ik herken geluk met mij ogen dicht.
Verlies je doel niet uit het oog

Ik zou wel blind en doof zijn niet goed bij mijn hoofd zijn.
Niet alles op een rijtje, als ik niet zag wat ik hier voor me had.
En als je besluit voor het uiterste te gaan, stop dan niet tot je het hebt bereikt.

En dan volgt hier de video!

Een Reactie op “Zei iemand daar, superman? (Guerrilla)

  1. Pingback: Inspiratieloos zijn of onderscheiden? « Stof tot nadenken·

Geef een reactie

