Opel of Ferrari?

Tja dat moment wat eens in de twee jaar komt overwaaien. Niet een raar ritueel waarbij een ziel moet worden geofferd aan een duistere macht, maar het verlengen van je telefoonabonnement. Niet dat de telefoonmaatschappijen zo heilig zijn… maar dat is een ander verhaal voor een andere  blog. Ik heb de mogelijkheid te kiezen voor een nieuwe telefoon, blijf ik trouw aan Apple? Of ga ik toch voor die nieuwe HTC? Raar is hoe communicatie ervoor heeft gezorgd wat voor beeld ik van de telefoons heb. Feitelijk gezien is de HTC op alle vlakken beter dan de nieuwe iPhone, hij is sneller, groter, met een betere batterij, beats integratie en ga zo maar door. Apple daarentegen biedt dezelfde telefoon als vorig jaar maar dan gewoon net iets beter als voorheen. Na veel overwegen en het tot me nemen van reclame uitingen, had ik mijn besluit gemaakt:
“het wordt de HTC!”

Deze heer ging vastberaden naar de telefoonzaak om het nieuwe paradepaardje te aanschouwen. Daar stond ik dan, met de iPhone in mijn linker hand en de HTC in mijn rechter. Ik wist alle specificaties van de toestellen te dromen en te benoemen, ik wist dat de rechter beter was. Maar iets aan het sinistere toestel in mijn linkerhand trok mijn aandacht. Was het de appel dat symbool stond voor de vrucht uit Adam en Eva? Kon ik de verleiding niet weerstaan net zoals de eerste schepsels? Wat ik zo beïnvloed door alle communicatie en het imago dat Apple uitstraalt? Ik weet niet wat het was… Maar de iPhone voelde als een Bovengemiddelde, superman-rode, Ferrari en de HTC slechts als een gemiddelde Opel.

Geef een reactie

