A beautiful mind

De kwaliteit van mijn blog wordt getreiterd door gedwongen objectiviteit. De verhouding tussen wens en daad is uit balans. Verhalen met weinig passie en weinig verlangens. De kunst van het schrijven komt niet tot zijn recht zoals ik het graag had willen zien. Maar wat mist er? Ik denk de invulling van een vrouw… een verschijning die inspiratie kan bieden tot de juiste woorden. Op dit moment klopt het gewoon niet, dat constant, geforceerd en alert  op zoek zijn naar dat ene puntje inspiratie van de dag. Wat gaat mijn blog mij deze dag brengen? Ik stel mijn gedachte open voor miljoenen prikkels, meer dan normaal, maar hoe breder ik kijk, hoe meer ik mis. Alles in mijn wereld is vertekend in maatstaven, het lijkt wel alsof ik het personage van Russel Crowe heb aangenomen in ‘a beautiful mind.’ John heet deze anti-sociale figuur uit de film.  Wiskunde, wiskunde, wiskunde, alsmaar op zoek naar de modus, mediaan en het gemiddelde. Maar John had een gave, de wereld zien zoals andere dat niet konden. Probeer ik hem soms te imiteren? Zijn denken te interpreteren? Zijn patronen te waarderen? Mijn kijk te formuleren? Mijn denken te beheren? Ben ik net als hij nu vrouw-vreemd en sluit ik me af voor de mooiste vormen van inspiratie, slechts omdat deze niet bruikbaar zijn voor verdere progressie? Ik ben er bang voor, maar ergens in deze tour van zeven weken zal ik de perfecte zinsstructuur vinden die een ware dame zal verwikkelen in mijn proces.

Een Reactie op “A beautiful mind

  1. Pingback: Een gebrek aan (…) | De overtreffende trap·

Geef een reactie

