Clark Kent

Superman and his alter ego, Clark Kent

Clark Kent is het alter-ego van superman. Wat bijzonder aan dat feit is, is dat superman de enige superheld is die daadwerkelijk is geboren met krachten. Geen mutatie of spinnenbeet maar het resultaat van sterk zaad. Het logisch gevolg is dat deze held zijn identiteit moet verbergen door zich te verkleden als mens, ook dit is een uniek aspect.
De pracht van zijn anonimiteit is de vorm waarin hij kiest deze aan te nemen. Geen macho of casanova, maar hij benaderd de mens vanuit zijn visie; een minderwaardig ras vergeleken met zijn superioriteit. Het resultaat van zijn visie is Clark Kent, een simpel, sullig personage met een zijscheiding en een bril. Hij heeft een baan als journalist en is erg verlegen bij de dames. Een doorsnee burger met waarneembare zwaktes.

In principe is dit alles een vorm van branding, superman kiest er bewust voor zich te positioneren als Clark Kent. In de hedendaagse communicatie zie je ook steeds meer dat merken zich ‘menselijker’ willen neer zetten. Deze bedrijven streven dus eigenlijk naar een gemiddeld imago, ze willen geen superman meer zijn maar gewoon Clark Kent. Is dit echter wel de succesfactor voor een organisatie? Ik bedoel, Superman kan vliegen en Clark Kent vreest hoogtes.
Hij die hoogtes vreest zal nooit de top bereiken.

Advertenties

Een Reactie op “Clark Kent

  1. Pingback: Beauty & the Brains (Guerrilla) | De overtreffende trap·

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s